שיטות להדברת דבורים

אין לנו אחריות על שימוש במידע במאמר זה. שימוש בשירותינו לעומת זאת מגיעה עם אחריות.

קיימות מספר דרכים טבעיות להרחקת דבורים. לדוגמה, אתה יכול להשתמש בשילוב של שמן אתרי עץ ארז ושמן אתרי אקליפטוס. שני שמנים אתריים אלו נחשבים לקוטלי חרקים טבעיים וניתן ליישם אותם על בסיס קבוע. עם זאת, חשוב לא למרוח שמנים אלו ישירות על מזון.

הרחקה אנושית של דבורים

הרחקה אנושית של דבורים היא משימה קשה הדורשת את הציוד והלבוש המתאים. זה גם דורש את המומחיות המתאימה כדי להתמודד עם מצבים מסובכים. השיטות להרחקה אנושית של דבורים הן ידידותיות לסביבה ומכבדות את הדבורים. למרבה המזל, ישנן שיטות רבות שניתן להשתמש בהן להסרה בטוחה ויעילה של כוורות דבורים.

השלב הראשון בהרחקת דבורים אנושית הוא איתור המושבה. כוורנים מורשים וחברות הדברה ישתמשו במגוון כלים לזיהוי המושבה. כוורנים עשויים להשתמש בסורק תרמי, סטטוסקופ או מקדחה עדינה כדי לאתר את המיקום. זה עוזר למזער נזקים מבניים.

שיטה הומאנית נוספת היא לעשן את הכוורת. העשן יבלבל את הדבורים ויגרום להן לחשוב ששרפת יער בקרבת מקום. לאחר מכן הם יעופו מהעשן. שיטה זו בטוחה רק עבור כוורות דבורים הרחוקות מאזורים דליקים, כמו בתים ודירות.

אם הדבורים כבר נמצאות בכוורת, אפשר להשתמש בחומרים דוחים טבעיים כדי להרחיק אותם. אתה יכול גם להשתמש בספריי חומץ. זה קל להכנה, יעיל ובטוח לסביבה.

עלות ההדברה

עלות הדברת הדבורים משתנה מאוד ותלויה במיקום ובגודל הכוורת. תלוי בסוג הדבורה, סוג הכוורת וקשיי הגישה, הדברה יכולה לנוע בין 150$ ליותר מ-1,000$. למרבה המזל, כוורנים מציעים לעתים קרובות שירותי רילוקיישן בחינם.

בין אם אתם זקוקים להרחקת דבורים מהנכס שלכם, או שדבוראי מקצועי יכול לספק את השירות המתאים עבורכם, חשוב לקחת בחשבון את העלויות ואת הזמן הכרוך בכך לפני קבלת החלטה. כוורנים רבים מציעים את שירותיהם בחינם, ואתם זוכים לשמור על הדבורים. ברגע שהם עוזבים, אתה יכול להעביר את המושבה למקום אחר. כוורנים אלו מסורים לבריאות ולרווחת הדבורים, ומעדיפים להעביר אותם למקום אחר מאשר לחסלם.

עלויות הרחקת דבורים בדרך כלל זולות יותר אם המצב נפתר במהירות. עם זאת, ככל שתחכה יותר, כך יהיה קשה יותר להסיר כוורת חיה. באופן אידיאלי, כוורנים יהיו מוכנים להעביר כוורת בריאה בחינם, אבל אפשרות זו לא תמיד אפשרית ויכולה לעלות יותר ממה שמדביר יכול להציע.

מומחי הרחקת דבורים מציעים גם דרך אתית יותר להתמודד עם דבורים. במקום להרוג ולהשמיד דבורים, אנשי מקצוע אלה משתמשים בתרסיסים כימיים. כימיקלים אלה הורגים דבורים קיימות ומונעים כוורות עתידיות להתיישב. כוורנים מקצועיים נדרשים להיות בעלי רישיון וביטוח.

שימוש בוואקום להרחקת דבורים

שימוש בוואקום להרחקת כוורות הוא אחת משיטות הרחקת הדבורים היעילות ביותר הקיימות. שיטה זו ממזערת את המגע עם הכוורת עצמה, והצינור הארוך ארוך מספיק כדי להגיע לכוורת בבטחה. עם זאת, עליך להיות זהיר ולנקוט אמצעי זהירות נוספים. דבורים יכולות להיות תוקפניות אם הן מבינות שאתה מנסה להסיר אותן.

בעת הסרת מושבת דבורים, חשוב להסיר את כל המסרקים הקיימים. השארתם על הקירות תמשוך מזיקים ודבורים אחרות לכוורת. אתה יכול גם לשמור חלת דבש ומסרקת דבש לקציר.

ניתן להשתמש בוואקום רגיל להרחקת דבורים, אך חשוב להשיג שקית לשקית כדי למנוע מהפסולת לסתום את השקית. דבורים יכולות למות אם הן נשאבות לפסולת. כמו כן, הלחץ הגבוה של צינור הוואקום עלול לגרום נזק לדבורים.

תא ואקום יכול להסיר דבורים בבטחה על ידי לכידתן בתוך החדר שלו. מסך 53 לרוחב התחתון ומסך 58 בחלק העליון ימנעו מהדבורים לברוח. גם הקירות הפנימיים של החדר צריכים להיות חלקים וחלקלקים כך שדבורים לא יוכלו לנוח עליהם.

עם זאת, הרחקת דבורים צריכה להיעשות על ידי איש מקצוע, ואינה מומלצת למתחילים. התהליך לוקח זמן ומסובך. בנוסף, חליפת כוורנים מקצועית חיונית. את החליפות ניתן לרכוש בחנות גינון או באינטרנט.

לכידת דבורים

לכידת דבורים להרחקה דורשת מיומנות וידע רב. ללא קשר לשיטה המשמשת, לכידה גוזלת זמן ויקר. בהתאם לסיטואציה, אולי כדאי לשקול שימוש בשיטות אחרות, כמו להיעזר בדבוראי. אתה צריך גם לשקול את סוג הלקוח שאתה מתמודד איתו, והאם יש תקנות שיש לפעול לפיהן.

אחת המלכודות היעילות ביותר להרחקת דבורים היא מכשיר מסך חוט חד כיווני. המכשיר משחרר ריח שמתריע על הדבורים וגורם להן לנוע. כמו כן, עליך להקפיד להיות מוגן היטב ולבוש בחליפת דבורים.

אם אתם מתכננים ללכוד דבורים להרחקה, חשוב לזכור שלנחיל עשויה להיות כניסה משנית לקינון. ייתכן שכניסה חלופית זו לא תהיה גלויה בהתחלה. אם זה המקרה, בחר את זה שיספק את הכניסה הנוחה ביותר. כמו כן, השתדלו להגביל את גודל הכניסה כך שהיא לא תהיה רחבה מדי.

בעוד דבורים מועילות לטבע, הן עלולות להפוך למטרד כאשר נחיל של דבורים מתגורר בשכונה. דבורים עלולות לפגוע ברכוש, כולל עצים ופרחים. קיימות מספר שיטות ללכידת דבורים לצורך הרחקה, כולל מלכודות תוצרת בית העשויות מבקבוקים של 2 ליטר.

שימוש במלכודת כדי להסיר דבורים

אם יש לך נחיל של דבורים בחצר האחורית שלך, אתה יכול להשתמש במערכת מלכודת כדי להסיר אותם. שיטה זו אינה מצריכה שימוש בכימיקלים הרסניים ויכולה להיות דרך מצוינת להציל מושבה. עם זאת, יש לבצע הוצאת מלכודת מוקדם באביב כדי להימנע מהחלשת הכוורת. לפני ניסיון יציאת מלכודת, הקפד לאטום את כל הכניסות הנוספות עם דיקט או אטם סיליקון.

שיטה נוספת להרחקת מושבה של דבורים היא לשבש אותה בזמן טמפרטורות הקפאה. הדבורים לא יוכלו לעוף כשהן נחשפות לטמפרטורות קפואות, אך הן עדיין יזחלו ויעקצו. שיטה זו יעילה להסרת מושבה, אך יש לאבטח את הכוורת לפני הוצאתה. כמו כן, הקפידו לא להרוג את המושבה, שכן הדבר ימשוך חרקים אחרים.

לאחר שהדבורים נלכדו, הן ינסו למצוא מוצא. לפעמים הם ימצאו דרך לחדרי המגורים. אם הם לכודים בחושך, הם לא יוכלו לעוף ויישארו ליד החלון. בסופו של דבר, הם ימותו מהתייבשות. לאחר מכן תוכל להסיר אותם בבטחה מהכוורת באמצעות צינור או שואב אבק.

שימוש במלכודת להוצאת הדבורים עשוי לדרוש מעט סבלנות וידע, אך זוהי אפשרות מעשית אם ברצונך למנוע מטרד לציבור. מושבה של דבורים יכולה להוות איום על בעלי נכסים וילדים. בנוסף, השארת כוורת בתוך בניין לרוב אינה מקובלת על בעלי נכסים ואף עשויה למשוך נחיל נוסף.

שימוש בחליפת דבורים להרחקת דבורים

שימוש בחליפת דבורים יכול להיות דרך מצוינת להימנע מלעקוץ על ידי דבורים. סוג זה של ציוד מגן עשוי להתאים היטב לגוף ולמנוע ממך להיות חשוף מדי. החליפה מתכווננת בקלות, הודות לרצועות הסקוטש שתפורות לצדדים ומסביב לצווארון. אתה יכול גם לצבוט את השרוולים ולקשור את החלק התחתון של המכנסיים שלך.

עקיצת דבורה כואבת מאוד, אבל ציוד המגן שאתה לובש יכול לעזור לך להימנע מעקוץ על ידי צרעות. חליפות דבורים עשויות מרשת או קנבס כותנה ויכולות להרחיק אותך כמה שיותר מהדבורה הצורבת. ניתן להשתמש בחליפת דבורים גם כדי להגן על הידיים שלך מפני עקיצות. חשוב ללבוש כפפות רכות ועשויות מבד קל משקל. מומלץ גם זוג נעליים המכסות את הרגליים.

חליפות דבורים מגיעות בעיצובים רבים וניתן לרכוש אותן מספקים שונים. עם זאת, הם יקרים ועדיף לרכוש מחברות מוכרות. אתה יכול לקנות חליפות דבורים מBJ Sheriff, משפחה של כוורנים בבריטניה, במחיר של עד 250 דולר. חלקם אפילו מגיעים עם מכסה מגן ראש.

חליפת דבורים מספקת הגנה מרבית מפני עקיצות, אך היא אינה יעילה ב-100%. אתה תמיד צריך ללבוש חליפה כדי למזער את הסיכון להיעקץ. כשאתם בוחרים חליפת דבורים, הקפידו ללבוש חליפת דבורים שמתאימה לגוף שלכם ונוחה. בזמן שלובשים חליפת דבורים, כדאי לשים לב להתנהגות הדבורים. אם הם מתרגזים, הם יסובבו סביבך ויגבירו את עוצמת הזמזום ואת הגובה שלהם. אם אתה מבחין בהתנהגות זו, התרחק מהאזור והשתמש בחליפה שלך כדי להגן על עצמך מפני עקיצות נוספות.

.

.

.

תוכן

On Key

תוכן קשור

הרחקת יונים ממצבות וקברים

יונים הן ציפורים נפוצות ברחבי העולם, והן יכולות להוות מטרד במקומות מסוימים, כגון על מצבות וקברים. יונים נוהגות להקים את קיניהן על מצבות וקברים, מה

דילוג לתוכן