סוגי צרעות בישראל

אין לנו אחריות על שימוש במידע במאמר זה. שימוש בשירותינו לעומת זאת מגיעה עם אחריות.

בישראל ישנם מספר סוגי צרעות. אלה כוללים מכתי בוץ, Yellowjackets וצרעות פוטר. לכל אחד יש מאפיינים ספציפיים משלו. בואו נסתכל על כמה מהם. מה יש להם במשותף? המשך לקרוא כדי ללמוד על באגים אלה.

צרעות

הקדר גילוי צרעות הקדר בישראל עורר עניין בחרקים אלה, ומדענים להוטים ללמוד עליהם יותר. צרעות פוטר הן סוג של צרעה טפילית, המטפילה זחלים. הם עשויים לקיים אינטראקציה עם מינים אחרים של צרעות וטרף טפיל, אבל אף אחד לא בטוח. חרקים אלה ככל הנראה ילידי האזור.

צרעות קדרות חיות במדבר הנגב ואוספות זחלים כדי להאכיל את צאצאיהן. נקבות בונות תאי בוץ ומטילות ביצה אחת בכל תא. לאחר מכן הם אוספים זחלים משותקים ומניחים אותם בתוך הביצים. הזחלים משלימים את התפתחותם בתא הקן בעודם ניזונים מארוחה משומרת. בסוף ימיו יוצא הבוגר מהקן שלו.

צרעות קדר בוגרות יכולות לחיות יותר משנה. מבוגרים קטנים בהרבה מהזחלים. למעשה, נקבה יכולה להוליד כמה דורות בכל שנה. לוקח בערך 19 דקות לנקבה בודדת להטיל ביצה. נקבות יבלו עד שנה ברבייה, לכן חשוב להגן על הרכוש שלך.

התנהגותן של נקבות צרעות הקדר מדגימה את הניצול של טפיל נפוץ. צרעות פוטר לרוב אוספות זחלים טפילים. זוהי אסטרטגיה חשובה להישרדות, אך הטפילים גם גורמים לנקבות להשקיע יותר אנרגיה בפיתוח התאים שלהן והפחתת הכושר שלהן. המשמעות של זה היא שצרעות קדרים לא צפויות לשרוד ללא הטפילים.

המראה של צרעות הקדר לרוב אינו ניכר מיד, אך המין נפוץ בכל האזור. הם שחורים עם סימנים צהובים על הכנפיים, ויש להם עיניים גדולות. הכנפיים שלהם מתקפלות לאורך בזמן מנוחה. האנטנות שלהם מפולחות. הם בודדים, והם אינם מתרבים במושבות גדולות.

אמנם ניתן למצוא עדויות לזחלי צרעות הקדר בתאים של זחלים, אך לא קל לקבוע את המספר המדויק של זחלים בריאים בקן. יתרה מכך, חלק מהזחלים שהסתבכו עם זחלי צרעות הקדר נהרגו על ידי הצרעה הטפילה. מספרי הזחלים המתים לא היו ניתנים למדידה, מכיוון שהם יכלו להיאכל על ידי זחלי צרעות הקדר.

הדלתא דימידיאטיפן היא זן של צרעה חרס החיה באזורים חמים יותר של הפלארקטיקה. זהו מין אספקה ​​הניזון מזחלים וחרקים אחרים. הוא מופץ באופן נרחב בכל אזור הים התיכון. יש לו גוף קטן וטרגיטים קיבה צהובים. למזוסקוטום האחורי שלו יש ריח חום. התא הרדיאלי שלו בצבע כהה.

מטעות

בוץ צלעות בוץ אינן מזיקות במיוחד, וניתן להסיר את הקינים שלהן בעזרת ספריי אירוסול של צרעות וצרעות. עם זאת, הם יכולים להשתלט על קן ולרצות את האזור במיני צרעות אגרסיביות יותר, ולכן עדיף להזמין איש מקצוע מורשה הדברה כדי להיפטר מהם. אתה יכול גם להפחית את מספר משחות הבוץ בנכס שלך על ידי איטום סדקים וחורים.

צרעות בוץ הן בני משפחת Hymenoptera. החוקרים חקרו כיצד הם מקיימים אינטראקציה עם הטרף שלהם, כולל עכבישים שחיים בקיני צרעות. הם גם חקרו את הארס המיוצר על ידי צרעות בוץ. ידע זה חיוני להגנה על המשפחה שלך מפני מזיקים אלה.

אורכם של כדורי בוץ הוא כ-3/4 סנטימטר וצבעם צהוב או שחור. יש להם מותניים "דמוי חוט" בולטות והם בדרך כלל בודדים, אם כי עשויים להיות להם כמה קנים בוזמנית. הקנים שלהם ממוקמים בדרך כלל במקומות מוגנים, כמו הצד התחתון של קירות בניין או מרזבים.

טפטפי בוץ אינם חיים במושבות ואינם מגינים על הקינים שלהם. הם עוקצים בני אדם רק אם הם מרגישים מאוימים. עם זאת, הם מועילים לסביבה, מכיוון שהם יכולים לשלוט באוכלוסיות עכבישים. הם גם עלולים לגרום נזק למכשירים מכניים, והעוקץ שלהם קל. עם זאת, זה עדיין יכול לגרום לתגובות אלרגיות.

אם יש לך היסטוריה של אלרגיות לעקיצת צרעות, שליטה כימית עשויה להיות האפשרות הטובה ביותר. אתה תמיד צריך לעקוב אחר ההוראות על התוויות של קוטלי חרקים. לדוגמה, קוטלי חרקים על בסיס פירתרין יעילים לרוב מיני הצרעות. יש לרסס את קוטלי החרקים בזרם ישר ממרחק של כ-20 מטר.

כאשר הצרעות פעילות, הנקבה תלכוד טרף, תעקוץ אותם בעקיצה ותשתק אותם לפני שתכניס אותם לקן שלה. לאחר שנקבת הצרעה סיימה לבנות את התאים, היא עוזבת את הקן. ברגע שהביצים בוקעות, הזחלים ניזונים מפריטי הטרף שהותירה אחריה הצרעה הבוגרת. לאחר שהזחלים גדלו, הבוגר החדש יגיח כדי להמשיך את המחזור.

Yellowjackets

Yellowjackets וצרעות הם מזיקים שעלולים לגרום נזק גדול לגידולים. עם זאת, תוכנית ניהול טובה היא חיונית כדי להגן על יבולים ואנשים מפני מזיקים. למרבה המזל, קיימות שיטות רבות להדברת מזיקים. במאמר זה, נדון בכמה מהם.

ג'קטים צהובים וצרעות נפוצים בישראל, אך הם עלולים להיות מסוכנים ביותר וקשה לשלוט בהם. הצעד הראשון למניעת נגיעות צהובות וצרעות הוא מניעת גידול ז'קטים וצרעות צהובים ולגרום לבעיות. מעילים צהובים פעילים מאוד, והם עלולים לעקוץ בני אדם ובעלי חיים.

עקיצת מעיל צהובה יכולה להיות כואבת ביותר, ועלולה להיות מסכנת חיים אם אתה אלרגי. הנבלות האלה יעקצו אותך אם הם חושבים שאתה מפריע להם או מפריע להם בקן. באופן כללי, עקיצות צהוב אינן קטלניות, אך אם העקיצה חוזרת על עצמה היא עלולה לסכן חיים. הקנים של Yellowjackets עשויים מסיבי צמחים ועץ, והמסרקים סגורים במעטפת נייר למעט כניסה קטנה. רוב הקנים הצהובים נמצאים מתחת לאדמה במחילות מכרסמים או חללים אחרים באדמה.

עקיצות דבורים וצרעה עלולות לגרום גם לפגיעה קשה באנשים ובבעלי חיים. כדי למנוע או למזער את הסיכון לפציעה, עליך לשקול שימוש בטיפול בטוח. לדוגמה, שימוש בקוטל חרקים בתרסיס יכול לעזור בשליטה על ג'קטים צהובים. בנוסף, ניתן גם לקנות מלכודת מעיל צהוב ולהקים אותה בצורה שתמנע הדבקות עתידיות.

Yellowjackets הם חרקים בגודל בינוני עם רצועות צהובות לאורך צידי הבטן. הם בדרך כלל בונים את הקינים שלהם במחילות מכרסמים אבל גם יבחרו בחללים מוגנים. באביב, נקבות רבייה בודדות מתחילות מושבה חדשה, שיכולה לגדול עד ל-15,000 חרקים.

Yellowjackets מצליחים מאוד בכמה אזורים. בניו זילנד הם התפשטו והפכו למזיק עיקרי. הסיבה לכך היא שהתכונות המורפולוגיות שלהם מאפשרות להם להקים מושבות גדולות. הם גם פיתחו פוליגניה משנית המאפשרת להם לפתח מושבות גדולות.

כאשר מנהלים את אוכלוסיית הצהובים, חשוב לתרגל תברואה טובה. אשפה מזון ופחי משקה ריקים יש להשליך כראוי כדי למנוע את הבעיה. בנוסף לתברואה נאותה, מלכודות הן דרך יעילה לשלוט במספרן. אחת הדרכים לשלוט באוכלוסיות הצהובות היא להניח דגים מתים על חצובה מעל גיגית מלאה במים. זה ימשוך ג'קטים צהובים שנמשכים על ידי הריח. חשוב להניח חומר הרטבה כדי שהדגים המתים לא יצופו משם.

הצהובים והצרעות הם מזיקים נפוצים בישראל, עם למעלה מ-100 מינים החיים בארץ. רוב המינים מקננים על הקרקע, אם כי ישנם מינים בודדים שחיים בהרים. ניתן למצוא מינים מסוימים אפילו באזורים עירוניים.

.

.

.

תוכן

On Key

תוכן קשור

הרחקת יונים ממצבות וקברים

יונים הן ציפורים נפוצות ברחבי העולם, והן יכולות להוות מטרד במקומות מסוימים, כגון על מצבות וקברים. יונים נוהגות להקים את קיניהן על מצבות וקברים, מה

דילוג לתוכן