כיני יונים ו-Columbicola Columbae

אין לנו אחריות על שימוש במידע במאמר זה. שימוש בשירותינו לעומת זאת מגיעה עם אחריות.

אם אתה חווה את הסימפטומים של כיני יונים, אולי תרצה לבדוק את השימוש בתמיסת איברמקטין דרך הפה. זוהי תרופה יעילה ביותר ומהווה דרך יעילה לטיפול בבעיה. אתה יכול גם להסתכל על Columbicola columbae למידע נוסף.

טיפות דרך הפה של איברמקטין

אם אתה מנסה להיפטר מכיני יונים באמצעות מריחה מקומית, טיפות דרך הפה של איברמקטין הן בחירה טובה. התרופה מורשית לשימוש הן ביונים והן בציפורי נוי, והיא זמינה בבקבוק טפטפת קטן ונוח. טיפול זה יעיל עד ארבעה שבועות ויעיל נגד כינים בוגרות וביציהן. טיפול זה יעיל גם נגד קרדית בוגרת.

טיפות הפה של איברמקטין זמינות בתמיסה של 1%, אותה יש לנער היטב לפני השימוש. חשוב להימנע מהנחת התמיסה ישירות על העור, מכיוון שהיא תיספג בעור. כמו כן, אל תשתמש ביותר מהמינון המומלץ. באופן כללי, עליך לערבב כפית אחת מהתמיסה ל-32 אונקיות. (1 רבע) מים.

יעילות המוצר מבוססת על כך שהוא הורג טפילים חיצוניים ופנימיים כאחד. זה קל ליישום, ועובד על ידי הנחת טיפה קטנה של התרופה בגב הציפור. עם זאת, כדאי לשים לב שאסור להשתמש במוצר על ציפורים צעירות, או על ציפורים שעדיין עוברות את עונת ההצלה העיקרית. בנוסף, חשוב לזכור שאיברמקטין עלול לגרום לתגובות חמורות בבני אדם ובבעלי חיים אחרים. כמו כן, המוצר אינו מורשה לשימוש במינים המייצרים מזון.

כיני יונים עלולות להוות בעיה רצינית עבור הציפורים שלך. טפילים אלו יפגעו בנוצות ויגרמו לאנמיה, כמו גם לגירוי והשפעות מתישות. למרבה המזל, ישנם טיפולים לכיני יונים שיכולים להעלים את הבעיה.

תרופה זו ניתנת לפעמים על ידי וטרינר, אך עדיף להתייעץ עם וטרינר כדי להחליט על דרך הפעולה הטובה ביותר. זה לא מומלץ לציפורים צעירות, ואין להשתמש בו יותר מפעמיים בשנה. באמצעות תרופות לסירוגין, אתה יכול למנוע מטפיל לפתח עמידות לתרופה.

איברמקטין הוא נוגד טפילים, כלומר הוא הורג טפילים חיצוניים ופנימיים כאחד. ניתן למרוח את התרופה ישירות על האזור הפגוע או להוסיף למי השתייה. זה גם יעיל נגד מגוון של טפילים פנימיים, כמו סטרסטילס וטרמרים. אבל זה יכול להיות גם השפעות שליליות, כגון המוני או היפראקטיביות.

התרופה בטוחה ויעילה, אך חשוב לבצע מעקב עם מנה שנייה כעבור שבועיים כדי להבטיח שליטה מלאה בתולעים. כיני יונים טועים לעתים קרובות בתור תולעים, וזו הסיבה שמנה שנייה חיונית להדברת תולעים יעילה.

קרדית

ציפורים קרדית ציפורים יכולה להיות בעיה רצינית עבור בעלי חיות מחמד ועלולה לגרום לגירוד, פריחות בעור וגירוי. במקרים חמורים, הם עלולים לגרום לזיהומים חיידקיים משניים. הקרדיות מתפשטות בקלות במגע עם נוצות ועור ועלולות להטריד במיוחד אם הן נבלעו. מזיקים אלו אינם מסוכנים לבני אדם, אך עלולים להציק ולגרום לאובדן שינה.

עקיצותיהם של מזיקים אלו הן אדומות ועלולות לגרום לגירוד עז. יש אנשים שמתייחסים לקרדית הציפורים כאל "דגדוג האף" או "זחילות מפחידות". הגירוד נגרם מנוזלים שיצורים אלה מזריקים לעור. הם עלולים להשאיר מאחוריהם שקעים גדולים וכואבים שלוקח זמן רב להחלים. ציפורים נגועים רגישות להעברה דרך קינים, אז אם אתה חושד בהדבקה, עליך לפעול במהירות.

הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך מפני קרדית הציפורים היא להימנע ממגע עם ציפורים. אם אינך יכול להימנע ממגע עם ציפורים, השתמש בבגדי מגן ושטוף כל עור חשוף באופן קבוע. כמו כן, כדאי להתייעץ עם רופא או חברת הדברה מורשית לקבלת טיפול יעיל. הטיפול בדרך כלל יקר ודורש טיפול חוזר.

קרדית הציפורים אינה מזיקה לבני אדם, אך עלולה לגרום ללילות ללא שינה עקב גירוד בלתי נשלט. כדי להימנע מנשיכה על ידי קרדית הציפורים, עליך למנוע כניסת יונים לביתך ולהיות מודעים לחוקי חיות הבר. אם אתה חושד שלחיית המחמד שלך יש קרדית או יונים, עליך להתייעץ עם רופא.

קרדית ציפורים ויונים סובלות משני סוגים עיקריים של כינים: כיני כנף וכיני גוף. הראשונים חיים על גוף הציפור וניזונים מנוצות פלומתיות. האחרונים חיים בין הדוקרנים על נוצות התעופה הגדולות. קרדית ציפורים עלולה לגרום לנוצות ליפול. ההדבקה יכולה להיות גם סימן למחלה בסיסית.

קרדית הציפורים היא ארכנידים בעלי שמונה רגליים החיים על ציפורים. הם כל כך קטנים שלא ניתן לראותם בעין בלתי מזוינת. הנוכחות שלהם בבית יכולה להתפשט לביגוד ושטיחים של בני אדם. למרבה המזל, קרדית הציפורים אינה מסוכנת לבני אדם, אך שליטה נכונה היא חיונית.

קרדית ציפורים יכולה להיות קשה לזיהוי. זה חיוני להכיר את המינים השונים כדי לבצע אבחנה. נגיעות קרדית ציפורים היא דאגה חשובה לבעלים של ציפור, שכן המצב עלול לגרום לאי נוחות רבה. זה יכול להיות גם יקר.

למרבה המזל, ישנם טיפולים רבים זמינים למניעה ולטפל בקרדית הציפורים. ביניהם שמן פרפין, שניתן למרוח על האזור הפגוע על בסיס יומי. למרבה הצער, טיפולים אלו לא תמיד יעילים, וייתכן שתישארו עם זיהום בעתיד.

כינים יכולות להיות גם גורם עיקרי לגירוד בציפורים. למרבה המזל, חרקים אלו אינם מסוכנים לחיית המחמד שלכם, אך תמיד כדאי להתייעץ עם וטרינר אם אתם חושדים שחיית המחמד שלכם סובלת כינים. וטרינר יכול להמליץ ​​על הטיפול הטוב ביותר בהתאם לסוג הזיהום וחומרת ההדבקה.

Columbicola columbae

כיני יונים הם חרקים קטנים בעלי גוף שטוח החיים על יונים. Columbicola columbae שייך לתתהסדר Ischnocera. אורכם גדל בין 2 ל-3 מ"מ. הם שחורים או חומים. יש להם שתי שערות דמויות להבים על הראש וחמישה מקטעים על האנטנות שלהם.

Columbicola columbae ניזון ממגוון נוצות, במיוחד החלקים הפלומתיים של נוצות הכנף. הם יכולים גם להאכיל על המוך של הנוצות הבסיסיות. למרבה המזל, כיני יונים לא ידועות כגורמות למחלות בבני אדם. טפיל זה אינו ידוע כגורם לאובדן גדול באוכלוסיות יונים. אבל העובדה שהוא קיים בצאן שלך אינה סיבה להיכנס לפאניקה.

טפיל זה חי מספר ימים על מארח מת. הוא לא מסוגל לעזוב את המארח שלו בעצמו. זה תלוי בטמפרטורה כדי להתנייד. קשה מאוד להרוג אותו. זה עושה את זה חשוב לטפל ביונים באופן קבוע. שימוש בטיפול הורג את הטפילים הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח שהלהקה שלך נקייה מכיני יונים.

במחקר שנערך לאחרונה, 340 מתוך 400 יונים שנבדקו לאיתור כינים הראו סימני נגיעות. שכיחות הכינים הייתה 85%. עוצמת ההדבקה נעה בין 100 ל-800 כינים/ציפור. ציפורים עם נגיעות כבדות הראו שינויים התנהגותיים, פעילות טיפוח מוגברת ושינויים בנוצות שלהם.

בגלל יכולת הסתגלותן לסביבות שונות, היונים חשובות לחיינו. למעשה, היונה היא אחת העופות הנפוצות בעולם. אוכלוסייתה משתנה, אך היא אינה משפיעה על בני אדם. מאחר שמארחי העופות אינם משמשים כמקור מזון משמעותי, מין זה אינו מהווה איום על בריאות האדם.

כינת היונה הדקה היא טפיל מגרה של יונים. קיימים מגוון טיפולים עבור כיני יונים. אחד מהם הוא שמן קמפור, דפנוטרין ודלתאמטרין. שלושת המרכיבים הללו יעילים נגד Columbicola columbae, כמו גם זבובים מטרידים.

במחקר אחד נמצא כי דלתאמטרין יעיל נגד טפילי Columbicola columbae ectoparsites ביונים ביתיות. 12 ציפורים טופלו במוצר, וארבע טופלו כביקורות. לארבע מהיונים הייתה דלקת עינית זמנית לאחר הטיפול.

.

.

.

תוכן

On Key

תוכן קשור

הרחקת יונים ממצבות וקברים

יונים הן ציפורים נפוצות ברחבי העולם, והן יכולות להוות מטרד במקומות מסוימים, כגון על מצבות וקברים. יונים נוהגות להקים את קיניהן על מצבות וקברים, מה

דילוג לתוכן