איך להיפטר מג'וקים

אין לנו אחריות על שימוש במידע במאמר זה. שימוש בשירותינו לעומת זאת מגיעה עם אחריות.

ג'וקים הם אחד מסוגי החרקים הנפוצים ביותר. הם ידועים במחזורי הרבייה המהירים שלהם ובאוכלוסיות גדולות. הם יכולים לייצר מעל 30,000 פרטים בשנה מנקבה אחת. זהו מספר מדהים של מזיקים, מה שהופך את הדברתם לעדיפות עליונה. במאמר זה, נדון בדרכים נפוצות למשוך ג'וקים, בהרגלים הנפוצים שלהם ובפתוגנים המצויים בצואה שלהם.

דרכים נפוצות למשוך ג'וקים

אם ברצונך למנוע מג'וקים לפלוש לביתך, עליך לחסל את האזורים שבהם סביר להניח שהמזיקים הללו יוכלו להיכנס. ג'וקים נמשכים למזון, מים ומחסה, וכדאי לאטום אזורים אלה ככל האפשר. כדאי גם לבדוק אם יש סדקים וחורים ביסודות ובקירות כדי למנוע נקודות כניסה אפשריות.

ג'וקים נמשכים לריח של חומר אורגני מתכלה ונרקב. הם גם מעדיפים ריח של בשר, גבינה ושומן. השארת כל אחד מהמזונות הללו או שאריות שאריות תמשוך את המזיקים הללו. ג'וקים גם מחפשים מזון שיש לו ריחות חזקים.

דרך נוספת לצמצם את אוכלוסיית המקקים בביתכם היא להפחית את כמות המזון הזמינה עבורם. ג'וקים אוהבים מקורות מזון כמו אוכל שנותר בצלחות וכלים בכיור. נסה להשרות את הכלים שלך במי סבון כדי להפחית את מקור המזון שמקקים נהנים ממנו. כמו כן, הסר את העומס מהבית שלך כדי להפוך אותו פחות מושך למזיקים אלה.

מקקים אוהבים אזורים לחים. לכן, הם נמשכים לקופסאות אחסון מקרטון ויכולים בקלות להסתתר במקומות אלו לאורך זמן. יש לנקות ולטאטא את האזורים הללו באופן קבוע כדי למנוע משיכת מזיקים אלו. כמו כן, הקפד לנקות את פחי האשפה שלך באופן קבוע ולהוציא את האשפה לעתים קרובות.

הרגלים של תיקנים

הרגלים של תיקנים משתנים בהתאם למין שלהם. תיקני בית אמריקאים הם המינים הנפוצים ביותר שנמצאים בבתים. אורכם של חרקים אלה הוא כ-17 מ"מ. אין להם משקולת גלויה ואינם מטילים ביצים בתרמילים. במקום זאת, הם מטילים את הביצים במארז ביצים קשיח הנקרא אוטהקה. נקבת התיקן תישא את מארז הביצים עד לבקיעה. בדרך כלל, לוקח לביצה כ-55 עד 68 ימים לבקוע.

ג'וקים הם אחד החרקים הנפוצים והנפוצים ביותר על פני כדור הארץ. למרות שהם נפוצים יותר באזורים טרופיים, למינים מסוימים יש מנגנונים המאפשרים להם לחיות באזורים צחיחים. יתר על כן, מינים מסוימים יכולים לשרוד בטמפרטורות נמוכות כמו -122 מעלות צלזיוס או -188 מעלות צלזיוס.

מקקים הם חרקים ליליים המעדיפים סביבה לחה וחשוכה. הם ניזונים ממגוון מזונות, כולל חומרים צמחיים ופסולת בעלי חיים. הם גם נמשכים לריחות של חומר מתכלה. לפיכך, הם עשויים להימצא סביב צינורות שירות, תעלות אוויר ומתחת לדלתות.

ניתן לזהות ג'וקים בקלות לפי בתי הגידול האפלים שלהם והנטייה שלהם להימנע מאור. ג'וקים הם ליליים אך לעיתים ניתן למצוא אותם פעילים במהלך היום. ג'וקים נמשכים בדרך כלל לחומרים מתכלים ומזונות המכילים סוכר.

חלקי גוף של תיקנים

תיקנים הם חרקים קטנים ליליים עם שלושה חלקי גוף נפרדים. האנטנות שלהם ארוכות ונעות, והן האיברים החשובים ביותר של התיקן, כי הן עוזרות להם לזהות את סביבתם. יש להם גם איבר טעם מיוחד בפה. הפה שלהם יכול לנוע למעלה ולמטה, ויש להם שני סטים של "ברכיים", המשמשים ללעיסה ולחיקה של מזון.

לג'וקים יש שש רגליים בסך הכל ושני זוגות כנפיים. הכנפיים שלהם מכוסות בחומר שעווה, שעוזר להבדיל אותם ממינים אחרים. יש להם גם לוחית פרונוטום מאחורי הראש, שעוזרת להבדיל אותם מבעלי חיים אחרים. בעוד ג'וקים מבלים את היום במקום אחד, הם אוכלים במהלך הלילה ונחים 18 שעות. הם יכולים לנוע עד 3 מייל לשעה, והרגליים שלהם ארוכות מספיק כדי לאפשר להם לזחול לאורך קירות ותקרות.

ג'וקים מזיקים לבריאות שלנו מכיוון שהם נושאים אלרגנים וחיידקים אחרים בצואה וברוק שלהם. אלרגנים אלו יכולים לעורר התקפי אסטמה. יתר על כן, השלד החיצוני של ג'וקים יכול לשחרר אלרגנים לאוויר, מה שעלול לגרום לאסטמה. הם יכולים גם לזהם מזון.

לג'וקים יש שישה זוגות רגליים, המחוברות זו לזו. זוג הרגליים הקדמי פועל כבלמים, בעוד שהזוג האמצעי עוזר להתאים את המהירות והאיזון של המקק. זוג הרגליים האחוריות נקראות רגליים מטאטורקיות, והן דוחפות את המקק קדימה ב-50 אורכי גוף בשנייה.

פתוגנים בצואת ג'וקים

הפתוגנים המצויים בצואה של ג'וקים הם בעיקר חיידקים. קהילת החיידקים מורכבת מאנטרוקוקים, לקטובצילים וקבוצה בשם Fusobacterium. חלק מהחיידקים הללו הם סימביוטיים עם ג'וקים, ואחרים הם פתוגניים. Fusobacterium necrophorum, למשל, קשור לתסמונת למייר. מינים אחרים, כמו Fusobacterium varium, נקשרו למחלות ולביוטכנולוגיה.

ג'וקים ידועים לשמצה בהעברת חיידקים ופתוגנים מסוכנים ממקום אחד למשנהו. הגללים והשתן שלהם מכילים פתוגנים שעלולים לזהם משטחים ומזון. זה מזיק במיוחד למי שסובל ממחלות בדרכי הנשימה או אלרגיות. ג'וקים גם מעבירים פתוגנים לבני אדם באמצעות מגע.

חומר הצואה של ג'וקים מכיל גם כמה פטריות. Fusobacteria, חיידק אנאירובי בצורת ספירלה, נמצא לעתים קרובות בג'וקים הניזונים מעץ ובתיקנים אוכלי כל. החיידק נמצא במעי האחורי ובודד ממספר מינים. הנבגים שלו שימשו בתהליכים ביוטכנולוגיים, כמו ייצור ביוטכנולוגי של ויטמין B12.

בעבר, מחקרים על המיקרוביום החיידקי בצואה התמקדו ביונקים. בלוטות הריח של צבועים, למשל, מכילות חיידקים שעוזרים להם להבחין בין קבוצה אחת של צבועים לאחרת. עם זאת, קשה לבצע ניסויים מבוקרים ביונקים, ולכן של ועמיתיו חקרו צואת ג'וקים בגרמניה. זה היה מעניין במיוחד מכיוון שהמקקים הם חרקים חברותיים וייתכן שהצואה התפתחה לשמש כאות ריח כדי לעזור להם למצוא את חבריהם.

מקומות קינון של תיקנים

תיקנים אוהבים למצוא מקומות שבהם הם יכולים להטיל את הביצים שלהם. הם נוטים להעדיף מקומות שסופגים ריח חזק, כמו הצד התחתון של רהיטי עץ או גב שידה. הם גם משתמשים בנייר ובקרטון כדי להסתיר מפני אור וריח. הם יכולים לחיות מתחת לבגדים וסמרטוטים.

אם אתם חושדים שג'וק התמקם בביתכם, הגיע הזמן לעשות מעשה. ראשית, אתה צריך לנקות את האזור סביב הקן. אל תשאיר אוכל ומים סביב הקן שלהם. כמו כן, ודאו שילדיכם יישארו מחוץ לאזורים הנגועים.

אפשר גם לנסות למצוא את מקום הקינון של התיקנים על ידי התבוננות בהם. אתה יכול למצוא אותם בקלות אם אתה מסתכל בחדר חשוך בלילה. הג'וקים יתפזרו לאזורים שונים כאשר האור כבוי, אז זה זמן טוב לחפש אותם. לאחר מכן, אתה יכול להשתמש בשואב אבק קטן כדי להיפטר מהם.

לג'וקים יש כמה סוגים שונים של מקומות קינון. התיקן הגרמני, למשל, מעדיף אזורים לחים וחמים, כמו סדקים הדוקים בחדרי אמבטיה ומטבחים. התיקן המזרחי, לעומת זאת, מקנן באזורים מתחת לפני הקרקע, ולכן הקינים שלהם יהיו לרוב במרתפים או במקומות זחילה. לבסוף, התיקן הBrownbanded מעדיף אזורים גבוהים יותר, כולל מכשירי חשמל.

מלכודות לג'וקים

מלכודות לג'וקים הן דרך יעילה להיפטר מהאורחים הלא רצויים בביתכם. מכשירים אלה משתמשים בפיתיון כימי כדי לשלוט באוכלוסיית הג'וקים בתוך הבית. הם מנצלים את ההרגלים הקופרופגיים והקניבליים של החרקים האלה כדי להרוג אותם.

המלכודות הללו הן אנושיות ויעילות. ניתן למקם אותם בסדקים ובנקיקים שבהם ג'וקים יכולים להתרבות. ניתן להשתמש בו מספר פעמים ביום. המלכוד היחיד הוא שאתה חייב להשתמש בנייר דבק טרי, שכן מקקים נוטים לברוח כשהם נוגעים בו. הימנעו משימוש במסקינטייפ או סקוטש מכיוון שהם אינם חזקים מספיק כדי להיצמד לגופם של הג'וקים.

ניתן למצוא מלכודות לג'וקים בחנויות רבות לשיפורי הבית. לנוחות נוספת, אתה יכול גם לרכוש מוצרים אלה באינטרנט. חנויות מקוונות מציעות מגוון רחב של מלכודות מקקים, והן גם הופכות את הרכישה שלהן לדיסקרטית יותר. אתה יכול להשוות מחירים באינטרנט ולמצוא את האפשרות הטובה ביותר עבור הבית שלך.

אם אתה רוצה להכין מלכודת מקקים ללא פיתיון כימי, אתה יכול להשתמש בצנצנת ריקה. לאחר מכן, מצפים את הצנצנת בג'לי נפט ומכניסים פיתיון. אפשר גם להוסיף כמה פרוסות תפוח או בירה כדי למשוך ג'וקים. ניתן להניח מסביב לצנצנת גם מגבת נייר שמספקת להם משהו לאחוז בו.

.

.

.

תוכן

On Key

תוכן קשור

הרחקת יונים ממצבות וקברים

יונים הן ציפורים נפוצות ברחבי העולם, והן יכולות להוות מטרד במקומות מסוימים, כגון על מצבות וקברים. יונים נוהגות להקים את קיניהן על מצבות וקברים, מה

דילוג לתוכן