סוגי דבורים וצרעות

אין לנו אחריות על שימוש במידע במאמר זה. שימוש בשירותינו לעומת זאת מגיעה עם אחריות.

דבורים וצרעות הם שני סוגים של חרקים מכונפים שחיים יחד. הם קשורים קשר הדוק לנמלים וידועים בעבודת ההאבקה שלהם. דבורי דבש, או דבורת הדבש המערבית, ידועות בייצור דבש. דבורים וצרעות הם בני משפחת העל Apoidea ומסווגים לאנתופילה. ישנם סוגים רבים של דבורים וצרעות.

דבורי

דבש דבורי דבש וצרעות הם שניים מהחרקים הנפוצים ביותר בעולם. שני החרקים הם ילידי אפרואירואסיה והם חרקים מעופפים איוסוציאליים. חרקים אלו נפוצים בגנים ובמדשאות שלנו, ולשניהם יש השפעות מועילות על הבריאות והסביבה שלנו.

למרות שהם עשויים להיראות דומים, לצרעות ודבורי דבש יש כמה הבדלים חשובים. בעוד שדבורי דבש וצרעות עוקצים שניהם, המבנים החברתיים שלהם שונים ותפקידיהם במערכת האקולוגית שונים. דבורים עוזרות להאביק פרחים ופירות, בעוד שצרעות מסייעות בהדברת מזיקים. זיהוי ההבדלים בין השניים יעזור לך ולמשפחתך להישאר בטוחים יותר בחוץ.

דבורי דבש קטנות יותר מצרעות, וגופן שעיר. הצרעות הן חלקות, ולגופן יש עקומה ברורה. למרות ההבדלים ביניהם, שניהם מאביקים ואינם מפריעים לבני אדם אלא אם כן מתגרים בהם. אבל צרעות הרבה יותר תוקפניות מדבורי דבש.

כאשר מתקרבים לקן, היזהרו תמיד והקדישו זמן לבדיקת הכוורת. לדבורי דבש יש נטיות אגרסיביות כשהן נמצאות ליד קן, והתקרבות מדי עלולה להוביל לעקיצה. כמו כן, הקפידו ללבוש סרבל לבן.

בניגוד לדבורי הדבש, לצרעות אין בלוטות שעווה. הקינים שלהם נמצאים בדרך כלל מעל פני האדמה, אך קיני צרעות רבים עשויים נייר בנויים באדמה. כאשר הקינים הללו צצים בסוף הקיץ, הם יכולים להפתיע. עד שהחורף מתגלגל, הקנים בדרך כלל נעלמו.

אם אתה מודאג לגבי צרעות ודבורי דבש, כדאי לשקול לשכור כוורן. רוב חברות ההדברה אינן עוסקות בדבורי דבש כי הן מועילות. כוורן ייפטר מהחרקים בשידור חי. עם זאת, חשוב לזכור כי כוורן צריך להסיר את הצרעות בעצמו, ולא חברת הדברה.

צרעות

נייר צרעות נייר אינן מזיקות לבני אדם, אך הן עלולות להיות הרסניות לגינה שלכם. הם יאכלו את הזחלים בגינה שלך ויאביקו את הצמחים שלך בצורה פחות יעילה מדבורים בעלות גוף מעורפל. צרעות נייר מטילות ביצים בקן ומייצרות פועלים, או רחפנים, כדי לחפש מזון. בדרך כלל הם ינטשו את הקן שלהם בסתיו או בחורף, אבל המלכות המופריות יישארו עד האביב שבו יוכלו להטיל שוב ביצים.

צרעות נייר הן מטרד נפוץ, ואם אתם חוששים שאולי נדבקתם, תוכלו לנסות להרחיק את הקן מהחצר שלכם על ידי איטום סדקים וחריצים. צרעות אינן תוקפניות במיוחד, אך הן עלולות לעקוץ אם הן מרגישות מאוימות, או אם תפריעו לקן שלהן. כאשר אתה רואה קן צרעות נייר, אתה יכול להתקשר לטרמיניקס.

צרעות נייר לרוב בונות את הקינים שלהן בחלק החיצוני של מבנים, כולל מבנים, והן יכולות להיכנס למבנה. אתה יכול גם למצוא קנים של חרקים אלה בעצים המקיפים את ביתך. צבירות תרדמה של נקבות רבייה מתרחשות ליד מבנים מעשה ידי אדם במהלך הסתיו, והן פחות אגרסיביות מנקבות מקננות.

צרעות נייר וג'קטים צהובים נראים דומים, אבל יש כמה הבדלים. צרעות נייר גדולות יותר מג'קטים צהובים ובעלות קו מותניים צר. הן אינן שעירות ודומות לדבורים, אך הן שונות במראה שלהן.

צרעות נייר נחשבות בדרך כלל בטעות לדבורים. הם בונים קני נייר עם מסרקים המסודרים כמו רצפות של בניין. לאחר מכן מכסים את הקנים במעטפת נייר. קן בודד יכול להכיל עד 3,000 ג'קטים צהובים. קנים עבור הצהובים המזרחיים ממוקמים בדרך כלל באדמה, בעוד שהצהובים הגרמניים שוכנים בדרך כלל בעליות גג או חללים בקירות.

הצרעת הקירחית היא זן גדול מדי של ג'קטים צהובים. הם בונים קן שגודלו בערך כמו כדורסל. הקן מכיל שניים או ארבעה מסרקים. במושבת סוף הקיץ יש כ-1,000 עובדים. יש להתייעץ עם מפעילי הדברה מקצועיים במקרים של צרעות קרחות. הגן על עצמך עם קוטלי חרקים מתאימים וציוד מגן.

צרעות

קרחות כדי להיפטר מצרעות קרחות, צריך לדעת לשלוט בהן. הצעד הראשון בשליטה בהם הוא לאתר את הקן שלהם. דפקו את הקרטון במרץ והקשיבו לקול הזמזום של עובדי הקן. אם אתה יכול למצוא את הקן, אתה יכול להשתמש בקוטלי חרקים בטוחים לבני אדם ובטוחים לצרעות. בנוסף, יש ללבוש ביגוד מגן, כפפות וכובעים, במקרה של מגע עם הצרעות.

צרעת קרחת היא חרק צפון אמריקאי הבונה קן נייר. זה לא צרעת אמיתית, אבל קשור יותר לז'קטים צהובים. לחרקים אלה יש גוף רחב וחזק, אנטנות ארוכות ועיניים כהות. זה מקשה על הזיהוי, ולפעמים הם נחשבים בטעות לדבורים.

מושבות צרעות בעלות פנים קירחות מורכבות ממלכה, עד 200 עד 400 עובדות עקרות מכונפות, וגוזל. העובדים מאכילים את הזחלים מהביצים. לאחר מכן בוקעים הזחלים, מתפתחים לפועלים, שמרחיבים את הקן. בתוך כמה חודשים, המושבה עשויה לגדול לגודל של כדורסל. ואז, בסוף הקיץ, צצים זכרים ומפרים את הנקבות החדשות שפותחו. לאחר מכן, הנקבות מחפשות מקומות לתרדמת החורף.

אוכלוסיות צרעות קרחות הן נפוצות יחסית, והן מופצות באופן נרחב ברחבי ארצות הברית וקנדה. הם נפוצים ביותר בדרום מזרח ארה"ב, אך נמצאים גם בחלקים של החצי המזרחי של המדינה. הם מאביקים פחות יעילים מדבורים, אבל הם כן תורמים להאבקה של צמחים רבים.

הצרעה בעל הפנים הקירח הוא חרק שחור גדול עם סימנים לבנים על פניו. כאשר הוא במנוחה, הוא מקפל את כנפיו הקדמיות לאורך. לאחר מכן, הוא בונה קן עם שניים עד ארבעה מסרקים אופקיים וחור כניסה.

קיני צרעות בעלי פנים קירח בנויים בדרך כלל בגובה של 3 מטרים מהקרקע. הקנים הללו גדולים מאוד וקוטרם יכול להגיע עד 2 מטרים. קנים אלו מאוכלסים בדרך כלל על ידי מלכה אחת ועד 400 צרעות פועלות. המלכה תבנה קן חדש בכל אביב. העקיצה של צרעת בעלת פנים קירח יכולה להיות כואבת ולגרד. זה יכול גם להוביל לתגובות אלרגיות קשות.

צרעות ענק

אסייתיות צרעת הענק האסיאתית, הנקראת גם צרעת הענק הצפונית או צרעת הענק היפנית, היא זן של צרעות ילידי מזרח ודרום אסיה הממוזגים והטרופיים, יבשת דרום מזרח אסיה וחלקים מהמזרח הרחוק הרוסי. מין זה הוא מהגדולים מסוגו ולעתים קרובות נמצא בכמות גדולה. הוא מסוכן במיוחד כשהוא מופרע, והנשיכה שלו עלולה לגרום לכוויות חמורות, וזו הסיבה שהוא זן מזיק ויש לשלוט בו.

בעוד שצרעות ענק אסייתיות אינן תוקפניות בדרך כלל כלפי בני אדם, הן עדיין יעקצו אם תטפל בהן או תתקרב לכוורת. בניגוד לדבורי הדבש, העקיצה של מין זה כואבת ומכילה רעלנים עצביים. זה כואב פי עשרה עד עשרים מעקיצת דבורת דבש טיפוסית, ובמקרים חמורים אף עלולה להיות קטלנית.

בעוד שמין זה יליד אסיה, תצפיות אחרונות בארצות הברית מצביעות על כך שהוא עשוי לעשות את דרכו לצפון אמריקה. למעשה, קנים ממין זה התגלו במדינת וושינגטון ובאזור ונקובר. עם זאת, נוכחותם של צרעות אלו נדירה במדינות אחרות בארה"ב, וגורמים רשמיים נוקטים בצעדים כדי למנוע מהם להיכנס למדינה. עם זאת, אנשים מסוימים עשויים להיות מבולבלים לגבי המין, במיוחד אם הם נראים דומים לצרעות אירופאיות.

צרעות אלה חיות בדרך כלל בקינים תתקרקעיים. הם עשויים גם להשתמש במנהרות קיימות או למצוא מקום ליד שורשי עצים נרקבים כדי להקים קנים. באזורים מסוימים, צרעות אלה מועילות. אבל, בחלקים אחרים של העולם, צרעות אלה מטרד. לכן חשוב ללמוד על בית הגידול הטבעי של הצרעה ולהגן עליה.

צרעת הענק האסייתית זכתה לתשומת לב רבה במהלך השנים האחרונות. באוגוסט 2019, כוורן Nanaimo זיהה שלוש מהצרעות בעיר. היא אספה שלוש דגימות וזיהתה אותן כמין זה.

.

.

.

תוכן

On Key

תוכן קשור

הרחקת יונים ממצבות וקברים

יונים הן ציפורים נפוצות ברחבי העולם, והן יכולות להוות מטרד במקומות מסוימים, כגון על מצבות וקברים. יונים נוהגות להקים את קיניהן על מצבות וקברים, מה

דילוג לתוכן